Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Varumärke

Ikea biffar upp inhouseavdelningen: "Ska hålla nere kostnader"

Publicerad: 3 november 2022, 14:27

Foto: Christian Andersson

Under sommaren har The Content Factory öppnat i Malmö, med målet att göra kommunikationen för Ikea-företaget Ingka mer effektiv och billigare. Belen Frau Uriarte är kommunikationschef på bolaget och berättar om inhouse-satsningen, men är fåordig om hur det kommer påverka byrårelationerna. ”Vissa saker kommer vi nu kunna göra själva, men vi har inte skulpterat ut det exakta. Vi vill inte gå in i ett läge där det är svart-vitt,” säger hon.

Ämnen i artikeln:

ToppnyheterIkeaÅkestam Holst

Alicia Price

alicia.price@resume.se


Belen Frau Uriarte har jobbat inom Ingka Holding, bolaget som driver en majoritet av Ikea-varuhusen, i över femton år. I dag är hon kommunikationschef och leder initiativet som man kallar

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev