Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Varumärke
Publicerad: 2 mars 2022, 11:07
Foto: Arket / Lise Åserud/NTB scanpix
Arket ställde in all marknadsföring och PR kring en butiksöppning i Moskva. Personal fick heller inte svara på frågor. I övrigt tänkte man gå vidare med öppningen som planerat. För mig blir det uppenbart att kommersiella intressen väger tyngre än det krig som rasar, säger en av Resumés källor.
H&M-ägda Arket försöker tysta ned öppningen av kedjans nya butik i Moskva, en butik som öppnar på lördag. Resumé har tagit del av ett internt mejl från Arkets vd Pernilla Wohlfart som under gårdagskvällen gick ut till alla Arket-anställda. I mejlet skriver Wohlfart att all kommunikation kring butiksöppningen ställts in men att man utöver det går vidare som planerat. Anställda som jobbat med öppningen har blivit ombedda att inte svara på några frågor och de som jobbar med kundservice på samtliga marknader har fått tydliga instruktioner om hur de ska svara om de får frågor i ärendet. Butiksanställda ombeds även att inte hänvisa till bolagets kommunikationsavdelning:
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.