Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag25.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Varumärke

IP-Only rebrandar B2B-verksamheten

Publicerad: 22 September 2020, 09:16

Framöver kommer fiberoperatören IP-Only att enbart jobba mot konsument. B2B-varumärket införlivas i stället i Globalconnect, ett bolag som i vintras slogs ihop med IP-Only.


I vintras valde ägaren och riskkapitalbolaget EQT att slå ihop den norsk-danska fiberoperatören Globalconnect med svenska IP-Only. Målet är att hitta styrka i storlek. Nu väljer de att renodla IP-Onlys varumärke till att enbart vända sig till konsument, B2B-verksamheten kommer framöver att gå under namnet Globalconnect. I samband med beslutet har de även tagit fram en ny grafisk identitet och design för hela Globalconnect-koncernen.

– Det finns mycket vi tar med oss från IP-Only Enterprise till vårt nya varumärke och identitet - expertisen, enkelheten och den nära kundrelationen är centrala delar även i Globalconnects DNA, och det som har gjort att vi har branschens nöjdaste kunder, säger Kamran Alemdar, group CMO på Globalconnect.

Globalconnect är en fiberoperatör som hoppas kunna konkurrera med de större spelarna Telia och Telenor. Sedan tidigare är IP-Onlys B2B-verksamhet främst starka inom storbolag medan Globalconnect i Norge fokuserat på små- och mellanstora företag. Tanken framöver är att de ska kunna ha ett pannordiskt erbjudande.

– Med all expertis och kunskap från koncernen i ryggen har vi nu ett ännu tydligare nordiskt erbjudande för våra internationella kunder, samtidigt som vi fortsätter att bygga värde för våra kunder lokalt på våra inhemska marknader. I en annars komplex och tidvis stelbent nordisk telekommarknad är vi det snabbfotade och enkla alternativet för kunden – något som efterfrågas mer än någonsin idag, och det vår nya identitet bygger på och ska tydliggöra, avslutar Kamran Alemdar.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.