Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag23.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Varumärke

Kicks släpper eget varumärke

Publicerad: 15 Oktober 2020, 11:34

Foto: Press

Skönhet lika avancerad som rakhetsforskning – det är ledordet när Kicks släpper ett eget skönhetsvarumärke.


Ämnen i artikeln:

KicksPatriksson Communication

Efter två år släpper skönhetsbutiken Kicks det egna varumärket Beauty Act. Sortimentet innehåller enligt ett pressmeddelande hundratals produkter inom makeup, hudvård och borstar, och har skapats helt från grunden. Beauty Act har tagits fram tillsammans med PR-byrån Patriksson och Stockholmsbyrån GOLF, som vann uppdraget 2018 efter en omfattande pitch. 

– Vi har skapat exakt det varumärke vi länge drömt om. Resultatet av ett nära samarbete med bland andra Patriksson och GOLF är en egen, karakteristisk förpackningsdesign, ett starkt kommunikativt koncept kring ACT:en och fantastiska produkter inom både makeup och ansiktsvård. Vi vill att kunden ska välja oss för att vi erbjuder ett modernt och individuellt anpassningsbart koncept – skönhetsprodukter som är skapade för optimal användning och resultat oavsett livsstil, säger Jenny Kruseborn, Director Private Label, Axbeautyhouse, i ett pressmeddelande. 

Varumärkets slogan är ”You might think beauty is not rocket science but to us it kind of is.” 

Julia V. Caesar

Reporter

julia.v.caesar@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.