Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag07.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Varumärke

KO slår ner på ”Netto noll” för tredje gången – men Arla fortsätter använda miljöpåståendet

Publicerad: 29 April 2020, 13:17

Cecilia Kocken är marknadsdirektör på Arla.

Foto: Press

Nu är det tredje gången gillt för Arla – som uppgett att de ska sluta med kampanjen ”Netto noll klimatavtryck” efter tillsägningar från Konsumentverket. Men parollen syns fortfarande på förpackningar i dagligvaruhandeln. ”Om vi inte kommer överens kan det bli aktuellt med en stämning”, säger Linda Halvarsson, jurist på Konsumentverket.


Ämnen i artikeln:

ArlaKonsumentverket

Det började med en anmälningsvåg delvis väckt av miljövetaren Jonna Elofsson Bjesse. Arlas nya förpackning, med texten ”Netto noll klimatavtryck”, ansågs missvisande eftersom den gav sken av att produkterna inte

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Du har möjlighet att säga upp prenumerationen när du vill under de första 30 dagarna. Därefter övergår den till en 12 månaders prenumeration med allt vårt digitala material och magasin för 5995 kr/år (ex. moms).

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

ArlaKonsumentverket

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.