Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Varumärke

Linas Matkasse gör om identiteten och plockar bort Lina från marknadsföringen: ”Behöver inte alls vara negativt”

Publicerad: 18 mars 2022, 13:25

Nya Linas bär inte längre bilden av sin grundare.

Foto: Press / Oskar Ekdahl / Mathias Blom / Jini Sofia

Efter fjorton år gör Linas Matkasse om sin varumärkesidentitet. Bland annat kommer grundaren Lina Gebäck inte längre vara del av den visuella kommunikationen. Varumärkesexperterna Anna-Karin Lingham och Ieva Englund tror det kan vara ett smart drag – om det görs rätt. ”Den visuella identiteten har en viktig roll för ett varumärkes igenkänning och trovärdighet,” säger Anna-Karin Lingham.


Ämnen i artikeln:

VarumärkeVisuellt

Marknaden för färdiga matkassar har ökat enormt sedan slutet av 00-talet. I Sverige var den första aktören Middagsfrid, som etablerades redan 2007. Året därpå föddes Linas Matkasse, som grundades av

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

VarumärkeVisuellt

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.