Varumärke
Livsmedel, kläder och resebolag – här är vinnare och förlorare bland varumärkena under pandemin
Publicerad: 21 september 2020, 12:11
Marknadsledaren Ica stärker sin position samtidigt som Coop står och stampar. Åhléns har tappat inom i princip samtliga parametrar, det visar Resumés genomgång av de största varumärkena inom tre uppmärksammade kategorier.
Under hela tiotalet har i princip samtliga företagskategorier investerat enorma belopp på att utveckla digitala tjänster och produkter. Användarbeteendet rör sig åt ett håll, och företagen har hängt med.
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.