Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag20.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Varumärke

Livsmedelsjätten nya satsning – produkter som ska synas på 10 meters håll

Publicerad: 21 April 2020, 13:22

Med Greenfood hoppas Greendeli på att nå en rad olika målgrupper.

Foto: Press

Greenfoods nya satsning är food-to-go som ska synas på tio meters håll. ”Kategorin har saknat ett starkt varumärke”, säger vd:n David Bennertun i ett pressmeddelande.


Ämnen i artikeln:

Creuna

Nu gör den globala livsmedelskoncernen Greenfood, som bland annat äger Picadeli, sin största satsning hittills inom konsumentförpackad food-to-go. Det nya varumärket Greendeli består vid lanseringen av 52 olika produkter, varav en stor del vegetariska. Det rör sig bland annat om sallader, wraps och smörgåsar. 

Det nya sortimentet lanseras i Sverige och Finland, först i samtliga Pressbyrån- och 7-elevenbutiker i Sverige. Produkterna kommer också gå att köpa på Coop, Shell, Cirkel K. 

– Vi har lagt mycket tid och energi på att undersöka vad dagens konsumenter efterfrågar och hur de gör sina val. De vill ha en tydlig design som gör det lätt att förstå vad produkten smakar, de vill också se produkterna i förpackningen och samtidigt ha fler vegetariska alternativ. Men framför allt så måste det vara gott och därför har vi tillfört mer mod i våra smaker, säger David Bennertun, vd på Greendeli, i ett pressmeddelande. 

Med det nya varumärket hoppas Greenfood nå både ungdomar på jakt efter frukost eller lunch, affärsmän som vill äta något snabbt mellan möten och den som vill få i sig något efter ett träningspass. För att fånga sina kunders uppmärksamhet i butiken har man valt en design som gör produkterna lätta att hitta på 10 meters håll. Man har också dragit ner på plastmaterialet i förpackningarna. 

Creuna Malmö står bakom varumärkesarbetet och Philippe Bordonado har designat produkterna.

– Det här är bara början. Kategorin har saknat ett starkt varumärke med ett brett sortiment, som rymmer såväl klassiker som produkter med nya moderna smakkombinationer i linje med rådande mat-trender, säger David Bennertun, vd på Greendeli. 

Julia V. Caesar

Reporter

julia.v.caesar@resume.se

Ämnen i artikeln:

Creuna

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.