Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag25.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Varumärke

Löfbergs lanserar regnbågskaffe inför QX-galan

Publicerad: 3 Februari 2020, 11:50

I Löfbergs nya syftesdrivna initiativ ”Equality Light Roast” skänker varumärket bort en krona till Regnbågsfonden för varje kaffepaket av den limiterade utgåvan som säljs under vecka 8.


Ämnen i artikeln:

Löfbergs Lila

Equality Light Roast som lanseras i samband med QX-galan är en Limited Edition, och för varje sålt paket skänker Löfbergs en krona till Regnbågsfonden som stöd till deras arbete att bidra till en värld där alla människor har samma grundläggande rättigheter oavsett sexuell läggning, könsidentitet eller uttryck.

– Allas lika värde är en självklarhet, och något vi jobbar med på många olika sätt. Samtidigt är det tyvärr något vi ständigt måste påminna varandra om, därför känns det här samarbetet extra värdefullt, säger Lars Appelqvist, vd på Löfbergs i en kommentar 

De senaste två åren har Löfbergs gjort en omfattande omvärldsanalys för att få insikt i nya drivkrafter och trender och vad samhälle och konsumenter kommer att förvänta sig av företag och varumärken i framtiden. Kommunikationen driver ofta samhällsfrågor i progressiv riktning.

I intervjuserien ”Frågan” lyftes ämnen som jämlikhet, sexuella trakasserier, rasism och psykisk ohälsa, och tillsammans med Färjestad BK arrangerades en killmiddag med fokus på den giftiga maskuliniteten. Arbetet är både uppmärksammat och hyllat. Förra året utsågs exempelvis vd:n Lars Appelqvist till Näringslivets Superkommunikatör av Resumé. 

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

Löfbergs Lila

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.