Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag30.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Varumärke

Los Angeles släpper olympisk logga – åtta år innan spelen

Publicerad: 2 September 2020, 12:53

Trots att två olympiska spel ska gå av stapeln innan det är Los Angeles tur släpper staden nu sin officiella logga för det stora eventet. Bakom designen står bland andra artisten Billie Eilish.


Om det inte vore för coronapandemin hade de olympiska spelen avgjorts i Tokyo i somras. Nu har spelen skjutits upp till nästa sommar. Därefter väntas spelen gå av stapeln i Paris 2024 och sedan i Los Angeles 2028. Det hindrar dock inte den den amerikanska staden att redan nu släppa sin officiella logga för världshändelsen.

Loggan består av förkortningen LA28, och är i realiteten många olika loggor. I en video släppt under gårdagen visas i stället en rad olika utseenden skifta form. Bakom designen står bland annat artister som Billie Eilish, Chaz Bojórquez och Steven Harrington samt olympiska idrottare som Allyson Felix och Chloe Kim. Den har tagits fram för den digitala eran, skriver Adage

– Vi visste att vår logga måste kunna spegla Los Angeles själ, men också visa en framtidsanda. Hur ser vi till att den håller sig fräsch och möjliggör för oss att nå ut till människor, samtidigt som vi blickar mot horisonten?, säger Amy Gleeson, chief marketing officer på LA28, till Adage.

 

Julia V. Caesar

Reporter

julia.v.caesar@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.