Varumärke
Magdalena Forsberg blir ansiktet utåt för L'Oréal i Sverige
Publicerad: 25 augusti 2020, 08:30
Den folkkära idrottsprofilen Magdalena Forsberg frontar hudvårdsjätten L'Oréals Golden Age-kampanj på den svenska marknaden. Innehållsbyrån Next Level Group har sytt ihop avtalet.
Ämnen i artikeln:
L'OréalDen forne skidskyttehjälten Madgalena Forsberg var under slutet 1990-talet och början av 2000-talet Sveriges mest folkkäre idrottare. Hon röstades av svenska folket fram till vinnare av Jerringpriset 1997, 1998, 2000 och 2001, vilket fortfarande är rekord för svenska idrottare.
Efter karriären, som avsultades 2002, har hon bland annat arbetat som programledare och expertkommentator i svensk och tysk tv. 2013 vann hon ”Mästarnas Mästare” i SVT. Hon är kontrakterad av Peter Forsberg och Anders Cedhamres innehållsbyrå Next Level Group, som parar ihop idrotts- och nöjesprofiler med medier och varumärken. För några dagar sedan presenterades hon som vinstutdelare för Postkodlotteriet i TV4
Nu blir Magdalena Forsberg ansiktet utåt för L’Oréal på den svenska marknaden med start den 28 september. Hon kommer att marknadsföra varumärkets Golden Age-kampanj som riktar sig till kvinnor över 50.
– Jag är så glad och stolt att få fronta L’Oréals kampanj Golden Age här i Sverige. Vi är många kvinnor över 50 år som behöver hudvård lika mycket i dag som när vi var 20 år. Superskoj samarbete, säger Magdalena Forsberg i ett uttalande.
Tidigare har bland andra Jennifer Lopez, Beyoncé, Jane Fonda och Julianne Moore frontat kosmetik- och hudvårdskoncernens kampanjer.