Varumärke
Marknadschefens strategi när kartan för bilbranschen ritas om
Publicerad: 7 november 2019, 15:17
Robin Jacobsson blir marknadschef även för Citroën när generalagenturen KW Bruun tar över varumärket vid årsskiftet.
Foto: Getty Images
KW Bruun samlar krafterna kring Peugeot, Opel, DS och Citroën. Robin Jacobsson blir marknadschef för samtliga varumärken, som tillsammans bildar kategorins näst största annonsör. Resumé passar också på att titta närmare på relationen mellan medieinvesteringar och försäljningssiffror på bilmarknaden.
KW Bruun Autoimport är generalagentur i Sverige för bilvarumärkena Peugeot, Opel och DS och kommer vid årsskiftet ta över även Citroën. Det innebär att marknadschef Robin Jacobsson även blir marknadschef
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Just nu 49 kr för 3 månader
Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.
Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 195 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 5 995 kr. Säg upp prenumerationen när som helst, så avslutas den efter avtalad bindningstid.