Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Varumärke

Medieinvesteringarna skjuter i höjden: Så mår telekombolagens varumärken

Publicerad: 21 november 2019, 11:29

2019 försöker Telia, Tele2, Tre och Telenor försvara sina positioner med kraftigt ökade medieinvesteringar. Resumé kartlägger utvecklingen för telekombolagen de senaste åren – känner konsumenten till deras reklam? Vilka varumärken skapar starkast lojalitet och vilka har tappat plats i medvetandet?


Ämnen i artikeln:

TeliaTele2TelenorTreVarumärkesstrategi

Innan finanskrisen 2008 kännetecknades telekommarknaden av maffiga mediebudgetar, stark närvaro i traditionella kanaler, stundtals aggressiv priskommunikation och särskiljande kommunikationskoncept som löpte över flera år. Tvisterna mellan vissa aktörer slutade inte

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.