Så här är det tänkt. Sommarkväll och musik som säger något om Volvos identitet. Foto: Volvo.
Megabygget där svenskarna ska uppleva varumärkets själ – vi hälsar på i Volvos miljardhem
De två Volvobolagen bygger ett 22 000 kvadratmeter stort hem för sitt varumärke bredvid Liseberg mitt i Göteborg. Resumé har tagit del av strategin för projektet där svenskarna kan förvänta sig utställningar, konferenser, evenemang, bra mat och artister.
Kostnaden landar på över en halv miljard kronor. Frågan är vad Volvobolagen får för pengarna.
Billy Andersson
Göteborgs silhuett förändras. Den forna arbetarstaden med sina varv och fabriker ritas frenetiskt om till en ny urban miljö för high tech, evenemang, fastigheter i glas och betong. Förkroppsligat i
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Just nu 49 kr för 3 månader
Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.
Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 195 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 5 995 kr. Inför varje förnyelse har du möjlighet att säga upp.