söndag5 februari

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Varumärke

Så här är det tänkt. Sommarkväll och musik som säger något om Volvos identitet.

Foto: Volvo.

Megabygget där svenskarna ska uppleva varumärkets själ – vi hälsar på i Volvos miljardhem

De två Volvobolagen bygger ett 22 000 kvadratmeter stort hem för sitt varumärke bredvid Liseberg mitt i Göteborg. Resumé har tagit del av strategin för projektet där svenskarna kan förvänta sig utställningar, konferenser, evenemang, bra mat och artister.
Kostnaden landar på över en halv miljard kronor. Frågan är vad Volvobolagen får för pengarna.

Publicerad: 26 november 2022, 06:30

Billy Andersson

Redaktör magasin

billy.andersson@resume.se

Göteborgs silhuett förändras. Den forna arbetarstaden med sina varv och fabriker ritas frenetiskt om till en ny urban miljö för high tech, evenemang, fastigheter i glas och betong. Förkroppsligat i

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Nya Resumé 2023 - magasin med dubbelt antal sidor, mer inspiration och fördjupning i coffeetable format
Nytt veckobrev för alla prenumeranter med ännu mer fokus på snabb omvärldsbevakning
Exklusivt analysbrev med kartläggningar, granskningar & insikter
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll på resume.se

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

VolvoVolvo TrucksVolvo lastvagnarVolvo CarsGöteborgs stadNyheter

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev