Så här är det tänkt. Sommarkväll och musik som säger något om Volvos identitet.
Foto: Volvo.
Megabygget där svenskarna ska uppleva varumärkets själ – vi hälsar på i Volvos miljardhem
De två Volvobolagen bygger ett 22 000 kvadratmeter stort hem för sitt varumärke bredvid Liseberg mitt i Göteborg. Resumé har tagit del av strategin för projektet där svenskarna kan förvänta sig utställningar, konferenser, evenemang, bra mat och artister.
Kostnaden landar på över en halv miljard kronor. Frågan är vad Volvobolagen får för pengarna.
Göteborgs silhuett förändras. Den forna arbetarstaden med sina varv och fabriker ritas frenetiskt om till en ny urban miljö för high tech, evenemang, fastigheter i glas och betong. Förkroppsligat i
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.