Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag25.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Varumärke

MQ:s marknadschef slutade i konkursen – ny organisation sätts efter ägarbytet

Publicerad: 14 Maj 2020, 11:45

Mikael Krise genomdrev MQ:s förvandling till Marqet och lanserade det nya butikskonceptet tillsammans med Happy F&B. I samband med konkursen avgick han från posten. Nu inväntar personalen besked efter Mats Qvibergs övertagande.


Ämnen i artikeln:

MarknadschefMarqet

I mitten av april gick MQ i konkurs, men kedjan blev inte det senaste offret i retaildöden. För omkring en vecka sedan stod det klart att Mats Qviberg, sedan tidigare en av de tio största aktieägarna, köpte MQ och räddar bolaget från konkurs och butikerna kunde återigen öppnas på flera håll.  

– Vi är glada att vi hittat en lösning som är bra för kunderna och de anställda, säger den nye huvudägaren Mats Qviberg till Market.

Klädkedjan har gjort klart med att konceptet Marqet kommer att leva vidare. Den arbetsnära och den nya butikskommunikationen togs fram av Happy F&B under ledning av marknadschefen Mikael Kruse. Ett koncept som också skulle lägga större vikt vid e-handel, vilket innebära att MQ kommer att minska antalet fysiska butiker.

LÄS MER: Efter uppbrottet från MQ – så ska Marqets koncept vända siffrorna 

LÄS MER: Experterna om Marqet: Renodla och hitta ert existensberättigande 


Nu står det klart att Mikael Kruse har lämnat bolag i samband med konkursen i april. Agneta Tjust är tillfälligt ansvarig för marknadsföringen i väntan på att den nya organisationen ska presenteras. I dagslägen är flera funktioner, bland annat på pr-sidan arbetsbefriade.

Resumé har sökt Agneta Tjust för en kommentar.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

MarknadschefMarqet

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.