Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Varumärke

Na-kd tar hjälp av Baylan och Dietz för att sprida hållbarhetsbudskap – kallar metoden influencer marketing 2.0

Publicerad: 5 november 2021, 12:01

Den avgående näringsministern Ibrahim Baylan, Margaux Dietz och Na-kd:s hållbarhetschef Anna Winde.

Fast fashion-bolaget Na-kd har kritiserats av Konsumentverket för bristande klimatmärkning. Nu tar de hjälp av influencern Margaux Dietz – och näringsministern Ibrahim Baylan (S) – för att förknippas med hållbarhet. Målet, att vara ”ledande på hållbarhet inom kategorin”, ska de nå genom vad de kallar ”influencer marketing 2.0”.


Ämnen i artikeln:

Na-kdSocialdemokraternaE-handelHållbarhetKonsumentverketMargaux Dietz

E-handlaren Na-kd var tidigt ute med influencer marketing och är bland de företag som årligen lägger mest pengar på influencers. Nu vill varumärket ta nästa steg och göra vad de

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.