Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Varumärke
Publicerad: 30 Juli 2020, 07:00
Andreas Antrup är vd på Zalando Marketing Services, en fristående kommunikations- och marknadsföringbyrå som ingår i Zalando-koncernen.
Foto: Press
Data från Zalandos 32 miljoner kunder har varit en guldgruva under coronapandemin. När efterfrågan först rasade fortsatte man att satsa på marknadsföring – och nyligen rapporterade shoppingjätten ett urstarkt resultat för andra kvartalet. Resumé har pratat med Andreas Antrup, vd på Zalando Marketing Services, om den vinnande strategin under corona, vägen framåt och hur varumärken kan stärkas i kris.
Det har varit en omvälvande vår, inte minst för den tyska nätmodehandlaren Zalando. När världen stängts ner och social distansering blivit norm har e-handeln seglat upp som en av vinnarna.
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.