Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Varumärke

Nätshoppare rusar till Zalando under coronapandemin: ”Så förutspår vi hur varumärken ska agera”

Publicerad: 30 juli 2020, 07:00

Andreas Antrup är vd på Zalando Marketing Services, en fristående kommunikations- och marknadsföringbyrå som ingår i Zalando-koncernen.

Foto: Press

Data från Zalandos 32 miljoner kunder har varit en guldgruva under coronapandemin. När efterfrågan först rasade fortsatte man att satsa på marknadsföring – och nyligen rapporterade shoppingjätten ett urstarkt resultat för andra kvartalet. Resumé har pratat med Andreas Antrup, vd på Zalando Marketing Services, om den vinnande strategin under corona, vägen framåt och hur varumärken kan stärkas i kris.


Ämnen i artikeln:

CoronavirusetVarumärkenZalando

Det har varit en omvälvande vår, inte minst för den tyska nätmodehandlaren Zalando. När världen stängts ner och social distansering blivit norm har e-handeln seglat upp som en av vinnarna.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.