Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag10.07.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Varumärke

Netigate byter grafisk profil

Publicerad: 24 Juni 2020, 12:53

Netigates gamla logga intill den nya, som syns till höger.

Foto: Press

Efter 15 år är det dags för undersökningsföretaget Netigate att byta grafisk profil.


Undersökningsföretaget Netigate grundades 2005. Sedan dess har man skickat 150 miljoner enkäter, och knutit till sig 16 000 aktiva kunder – bland annat Spotify. 

Nu uppdaterar bolaget sin grafiska profil. Logotyp, typsnitt, färger, tonalitet och bilder kommer att uppdateras, med start under sommaren. Förändringen ligger, enligt ett pressmeddelande, i linje med de förändringar som bolaget och deras produkt står inför. 

– Netigate har funnits i över 15 år och den grafiska profilen vi har idag har funnits med oss sedan start. Tiderna förändras och så även Netigate. För att ge uttryck åt detta och påbörja ett nytt kapitel väljer vi nu att uppdatera vår grafiska profil, säger Netigates medgrundare Gustaf Ekelund.

I den nya loggan behåller man bokstaven N vid sidan av, men får bokstaven att likna två staplar för att anspela på Netigates verksamhet. 

– Vi kommer från konsultbranschen och associeras ofta med konsulttjänster, med denna uppdatering vill uppfattas som det vi faktiskt är: Ett Software as a service- bolag, säger Sophie Hedestad, CMO på Netigate.

Julia V. Caesar

Reporter

julia.v.caesar@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.