Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag19.04.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Varumärke

Nick's tar fram ny visuell identitet – skiftar fokus från hälsa till smak

Publicerad: 26 Mars 2021, 08:58

Foto: Press

Nick's, som säljer bland annat sockerfri glass och bars, vill attrahera fler konsumenter genom att öka fokus på produkternas smak.


Ämnen i artikeln:

Visuellt

Livsmedelsföretaget Nick's grundades för snart tio år sedan och har etablerat sig som en aktör bland segmentet snacks som innehåller färre kalorier än traditionella alternativ. Fokus har framför allt legat på produkternas hälsofördelar, något som Nick's nu vill förändra. 

I samband med att produktportföljen uppdateras lanseras även en ny visuell identitet, med fokus på smak och glädje. Den är framtagen av kommunikationsbyrån Ca/bom. 

– Vi har sedan lanseringen av varumärket tagit ett tydligt ställningstagande mot socker och på grund av det har många konsumenter associerat oss med hälsa och inte smak. Genom att förbättra vårt smakerbjudande i alla led från produkt till kommunikation kommer vi att attrahera fler konsumenter, säger Nick's marknadsdirektör Hanna Granebring i ett pressmeddelande. 

Bakgrunden till de nya taget grundar sig i konsumentinsikten att smak och upplevelse är den största anledningen till köp inom konfektyr- och glasskategorin. 

Julia V. Caesar

Reporter

julia.v.caesar@resume.se

Ämnen i artikeln:

Visuellt

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.