Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Varumärke

Noa Ignite designar internationell flaggskeppsbutik för snabbväxande klädmärke

Publicerad: 18 november 2021, 11:10

Ridsportklädmärket Maya Delorez är ett av Sveriges snabbast växande direct to consumer-varumärken. Nu öppnar man en ny flaggskeppsbutik – online.


Ämnen i artikeln:

Noa

Maya Delorez grundades av Madelene Törnblom för tre år sedan och omsätter i dag över 100 miljoner kronor. All försäljning ser på den egna e-handeln och märket finns på över 70 marknader, vilket har skapat ett stort behov att växa internationellt. Nu har man i samarbete med Noa Ignite och Centra lanserat en flaggskeppsbutik online.

– Att växa snabbt innebär att man måste vara beredd att fatta viktiga beslut och inte vara rädd för att göra förändringar. Den här gången handlade det kort och gott om att vi vuxit ur vår plattform som var svår att skala internationellt. Att bromsa var inget alternativ, så vi valde att göra om rubbet. Tillsammans med Noa Ignite har vi designat en sajt som representerar Maya Delorez 2.0, och genom Centras teknik lagt grunden för att fortsätta vår globala tillväxtresa i flera år framöver, säger Madelene Törnblom, grundare och vd, i ett pressmeddelande.

Designen av den nya plattformen har hållit Madelene Törnbloms grundtanke i bakhuvudet: att ridsport är mer än rent och propert.

– Vi har låtit känslan av attityd, performance och sportighet genomsyra alla designval vilket speglas i det solida typsnittet och sajtens kantiga symmetri. Vi har även låtit kläderna stå i centrum och låtit sajten inspirerats av klädernas signifikanta linjespel och sneda placering av logga och text, säger Erik Kölare, digital designer på Noa Ignite.

Arbetsgrupp

Maya Delorez

Madelene Törnblom

 

Noa Ignite

Erik Kölare 

Izabel Östgren

Victor Gustafsson

Martin Barri

Alexander Flink

Milica Spasenovic

 

Centra

Clara Huss

 

Alicia Price

Reporter

alicia.price@resume.se

Ämnen i artikeln:

Noa

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.