Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Varumärke

Nu droppar Adidas Kanye West – så påverkar artistens kontroversiella personlighet varumärken

Publicerad: 25 oktober 2022, 13:58

Erik Manzano Fagerlind, SNS-grundare, rapartisten Kanye West, och Marie Rudolphie, Identity Works.

Foto: TT NYHETSBYRÅN/Pressbild

Han är en gigant i musikbranschen och modevärlden, men är kanske mer omtalad som Trump-anhängare och konspirationsteoretiker. Antisemitiska uttalanden ledde till slut till att varumärke efter varumärke avslutade sina samarbeten med Kanye West. Resumé har pratat med två experter om hur många kontroverser ett varumärke egentligen tål, och vad Ye betytt för sneaker-kulturen.

Ämnen i artikeln:

VarumärkeKrishanteringKanye WestToppnyheter

Alicia Price

alicia.price@resume.se

JW


2015 grundades Yeezy, som är ett varumärke skapat av Ye (också känd som Kanye West) och Adidas. Men den första gången som rapparen och Adidas samarbetade var redan 2006, då

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev