Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag24.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Varumärke

Nu kommer Amazon – så ska kommunikationen rädda Adlibris position

Publicerad: 26 Oktober 2020, 13:24

Sofia Söderqvist är marknadschef för Adlibrisgruppen. Till höger Amazons vd Jeff Bezos.

Nu släpper Adlibris det nya konceptet ”Bli inspirerad”, dels med målet om att bli ”home of books” – dels för att gardera sig inför Amazon stundande intåg. ”Vi måste ta en mer emotionell position” säger Sofia Söderqvist, marknadschef för Adlibrisgruppen.


Ämnen i artikeln:

AdlibrisInhouseAmazonCarat

Strax innan millennieskiftet var Amazons vd Jeff Bezos i Stockholm och diskuterade på lösa grunder ett uppköp av Adlibris med grundaren Per Svärdson. De båda bolagen är som bekant sprungna

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

AdlibrisInhouseAmazonCarat

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.