Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Varumärke

Nya nyckeltalet förundrar marknadsföringsvärlden : ”Folk förvånas över hur enkelt det är”

Publicerad: 21 april 2022, 13:06

James Hankins lanserade teorin om share of search för snart två år sedan.

Foto: Filip Gynnerstedt

Det nya nyckeltalet share of search har på kort tid blivit ett av marknadsföringsteoretikernas mest omdiskuterade. ”Många har svårt att ta in att grunderna i modellen är så enkel”, säger mannen bakom det, James Hankins.


Ämnen i artikeln:

Publicis Groupe

Det finns en uppsättning modeller som de flesta marknadsförare får lära sig under utbildningen. Aida, Kotlers 4 P:n, Byron Sharps lagar om tillgänglighet, varumärken som har en högre share of

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

Publicis Groupe

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.