Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Varumärke

Nytt nummer av Resumés magasin: Det döende varumärket 2021 – vi ställer diagnosen

Publicerad: 11 november 2021, 11:24

Är varumärket ett 1900-talsfenomen?
I nya Resumé går vi till botten med den stora frågan på 2020-talet.


I oktober menade Novus varumärkesexpert Ieva Englund i en debattartikel på resume.se att varumärken måste stärkas för i dag lever de ett farligt liv.

Det var en en ingång för Resumés reporter Leon Nudel som fick i uppdrag att ställa en diagnos på varumärket. Finns det överlevnadschanser? Han ringde upp Antonis Kochelias, global chef på Ogilvy, läste Scott Galloway, Orlando Wood och Micael Dahlén – bland annat. 

Svaret är inte självklart men finns i nya numret av Resumé. 

I april 2020 hade corona sänkt sig över världen och vi frågade ett antal branschpersoner om vad det ”nya normala” skulle innebära. Då var förhoppningen hög om mänskligheten. Nu, 18 månader senare, reflekterar de över vad som hände, varför det hände och vad det innebar.

Vi är på väg ur pandemin och i nya Resumé tittar vi på några positiva effekter av coronakrisen: de nya arbetsplatserna, nya butikerna och den nya åldern.

I höst är det 30 år sedan som konsten och reklamen bytte plats för en stund. Konstnären Dan Wolgers skulle ha utställning på galleri Lars Bohman men bad svenska byrån Rififi att göra utställningar åt honom. Det blev jävla liv, minns Mikael Varhelyi. Läs hela historien i nya Resumé.

Sedan frågar vi några branschexperter när det är dags att göra en metastrategi, vi förklarar varför det är väldigt svårt att göra 5G-reklam, hur du tar dig ur Black Friday med hedern i behåll och Björn Rietz tycker det sölas för mycket på marknadsavdelningar. Och sedan berättar Aase Berg hur man grönvaskar scoutkåren i absint. 

Billy Andersson

Redaktör magasin

billy.andersson@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.