Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Varumärke

Penny dumpades efter ett år – här är lärdomarna som Tele2 tar vidare

Publicerad: 30 augusti 2021, 13:35

För ett halvår sedan försäkrade Tele2:s Jonas Lundquist att Penny skulle få leva vidare. När varumärket dumpas efter att ha pushats ut med 114 miljoner kronor i medieinvesteringar beskrivs lågpristjänsten som en testballong för att samla insikter om framtida erbjudanden.


Ämnen i artikeln:

Tele2Marknadschef

Det var i mars förra året som Tele2 lanserade det nya varumärket Penny. En produkt i lågprissegmentet som samlar både mobil, bredband och streamad underhållning i en och samma app.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

Tele2Marknadschef

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News