Varumärke
Penny dumpades efter ett år – här är lärdomarna som Tele2 tar vidare
Publicerad: 30 augusti 2021, 13:35
För ett halvår sedan försäkrade Tele2:s Jonas Lundquist att Penny skulle få leva vidare. När varumärket dumpas efter att ha pushats ut med 114 miljoner kronor i medieinvesteringar beskrivs lågpristjänsten som en testballong för att samla insikter om framtida erbjudanden.
Det var i mars förra året som Tele2 lanserade det nya varumärket Penny. En produkt i lågprissegmentet som samlar både mobil, bredband och streamad underhållning i en och samma app.
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.