Varumärke
Petter Stordalens hotellkedja byter namn – Nordic Choice Hotels blir Strawberry
Publicerad: 22 maj 2023, 13:15
Petter Stordalens hotellkedja byter namn.
Foto: Strawberry
Nordic Choice Hotels byter namn och positionerar sig som en utmanare och inom reselivsbranschen. Erbjudandet till gästerna kommer breddas.
I mer än 25 år har Nordic Choice Hotels varit en hotellaktör med ambitionen att utmana en traditionell marknad och bidra med nya upplevelser för gästerna. I dag byter bolaget namn och lanserar det nya bolaget Strawberry.
– Vi är inte längre ett rent hotellbolag. Idag driver vi 120 restauranger, 20 spa, gym, mötesplatser och arenor. Vi erbjuder upplevelser över hela Norden och vi vill därför ha ett varumärke och ett namn som representerar hela portföljen. Målet är fortfarande att vara bäst när det gäller hotell- och gästupplevelser, men med ett nytt namn kommer vi att utöka det som erbjuds gästerna och lojalitetsklubbens 2,4 miljoner medlemmar, säger Strawberrys grundare och ägare Petter Stordalen i ett pressmeddelande.
Navet i nya Strawberry är lojalitetsklubben. Medlemmar får förutom tillgång till Strawberrys egna hotell och produkter, även tillgång till samarbetspartners utbud av tjänster och produkter.
– Hjärtat i Strawberry är fortfarande hotellen men med samarbetspartners kommer vi att erbjuda ett mer breddat utbud än i dag. Till exempel får medlemmar i Strawberry använda bonuspoäng på Preferred Hotels när de vill bo något av deras 650 unika hotell i världen. Och genom konsertarrangören Live Nation kommer de att få tillgång till konserter och evenemang över hela Norden. Och det här är bara början. Den lansering vi gör i dag är första steget. Det är ingen färdig produkt utan kommer att utvecklas och växa, säger hotelldirektören i pressmeddelandet.
Namnbytet till Strawberry påverkar inte hotellens eller hotellkedjornas namn.