Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Varumärke

Pizza Hut och Ikea i oväntat samarbete

Publicerad: 12 mars 2020, 10:25

Pizza Hut och Ikea gör gemensam sak i Hong Kong med en specialpizza som består av Ikeas köttbullar, till maten tillkommer ett pizzabord.


Ämnen i artikeln:

PizzaIkea

Pizza Hut och Ikea smygstartade lanseringen av samarbetet på sociala medier i veckan. Bland annat med ett inlägg som visade ett sovande pizzabud i ett Ikea varuhus och från ett ”styrelserum” där smaken skapades.

Pizzan har Ikeas köttbullar som huvudingrediens och säljs nu av Pizza Hut i Hong Kong. Restaurangen säljer också bordet Ikea Sava table, paketerad i en gigantisk pizzakartong ett bord som är ämnat för att äta pizza tillsammans.

– Kampanjen visar den lekfulla sidan av Pizza Hut och att vi kan röra oss bortom mat och in i en värld av intressanta samarbeten med andra varumärken, säger Wendy Leung, marketing director for Pizza Hut Hong Kong.

Bakom kampanjen står Pizza Huts byrå Ogilvy. Enligt byrån har försäljningen av produkterna varit 67 procent bättre än förväntat. 

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

PizzaIkea

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.