Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Varumärke

Polarpriset designas om – se den nya logotypen här

Publicerad: 4 november 2021, 09:08

Foto: Annika Berglund

Polarpriset delar ut priser till musiker som gjort insatser för den internationella musikscenen. Nu får trettioåringen en ny identitet, signerad av Bedow.


Ämnen i artikeln:

PolarprisetBedow

– Musik har i alla tider förenat människor och Stikkans vision om att hylla de musiker som står bakom musiken är grunden i berättelsen ”Celebrating Music, Uniting Cultures”. Det handlar om att visualisera det budskapet. Vi har justerat och raffinerat den visuella identiteten för att passa utmärkt även i digitala kanaler, säger Perniclas Bedow, grundare och creative director på Bedow.

Stig ”Stikkan” Anderson instiftade Polar Music Prize redan 1989, och den första prisutdelningen skedde 1992, nästan trettio år sedan. I arbetet med den nya identiteten har prisets syfte: ”celebrating music, uniting cultures”, varit i fokus.

Den nya identiteten består av en ny logotyp, som dock drar stor inspiration från sin föregångare. I samband med den nya identiteten har man också lanserat en ny hemsida.

– Vi är väldigt nöjda, stolta och glada över vår nya identitet och hemsida, säger Marie Ledin, vd för Polar Music Prize, i ett pressmeddelande.

Se den nya logotypen, och en casefilm, nedan.

Bild 1/2  Polarprisets gamla logotyp...

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-inställningar.

Innehåll: https://player.vimeo.com/video/641200714

 

Alicia Price

Reporter

alicia.price@resume.se

Ämnen i artikeln:

PolarprisetBedow

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.