Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Varumärke

Reebok uppdaterar loggan med fokus på kopplingen mellan fitness och mode

Publicerad: 8 November 2019, 10:03

”Det är en fascinerande och dynamisk logotyp som har en stark koppling till några av våra största kulturella ögonblick”, säger Reeboks kreativa chef Karen Reuther.

Foto: Pressbild / Reebok

Reebok lanserar en moderniserad logotyp som ska sätta fokus på kopplingen mellan fitness och mode. Den nya logotypen kommer att synas på alla tränings- och livsstilprodukter, inklusive skor och kläder.


Ämnen i artikeln:

LogotypReebok

Reeboks vector-logotyp introducerades för första gången år 1992 och har använts i olika former sedan dess, senast på Reeboks livsstilsprodukter. Den nya vector-logotypen som nu lanseras är en uppdaterad, stilren och modern version av originalet som hela varumärket kommer förenas under. 

Genom att låta vector-logotypen stå som symbol för Reebok vill varumärket framhålla sin historia i sport- och träningsbranschen, men också sätta fokus på kopplingen mellan fitness och mode. 

Den nya vector-logotypen kommer att synas på alla tränings- och livsstilprodukter, inklusive skor och kläder. Redan under november månad kommer en exklusiv tidig kollektion med vector- logotypen att finnas tillgänglig. 

LÄS MER: ”Stockholmsbyrån har framtidssäkrat IKEA:s klassiska logga” 

– När vi samlar alla våra produkter och erfarenheter under en och samma logotyp kan vi berätta en sammanhängande historia som är tydlig och konsekvent. Vectorn skapades som en logotypversion av de ikoniska sidoränderna på våra skor och av vår cross-check-design, som nu funnits i över femtio år. Det är en fascinerande och dynamisk logotyp som har en stark koppling till några av våra största kulturella ögonblick, säger Reeboks kreativa chef Karen Reuther i ett pressmeddelande. 

Reeboks delta-logotyp, som introducerades 2011, kommer användas även i fortsättningen på utvalda produkter, främst inom Crossfit och UFC. 

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@resume.se


Ämnen i artikeln:

LogotypReebok

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.