Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Varumärke

Reklamoffensiven har fått fler att ogilla Bynk

Publicerad: 15 januari 2020, 14:04

Bynk lade 281 miljoner kronor på reklam under januari-november 2019.

Bynk gjorde en storsatsning på reklam under 2019, vilket bland annat resulterade i en anmälningsvåg om icke-måttfull marknadsföring till Konsumentverket. Resumé har med hjälp av Yougovs Brandindex tagit reda på hur Bynks varumärke har utvecklats under året – och kan konstatera att det inte blivit mer populärt hos allmänheten.


Ämnen i artikeln:

BynkSifo ReklammätningarYougov

Fintechsektorn växer allt snabbare och med det bolagens reklaminvesteringar. Låneappen Bynk gjorde en ordentlig satsning på marknadsföring under 2019, och lade fram till sista november 2019 281 miljoner kronor på

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.