Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Varumärke
Publicerad: 15 januari 2020, 14:04
Bynk lade 281 miljoner kronor på reklam under januari-november 2019.
Bynk gjorde en storsatsning på reklam under 2019, vilket bland annat resulterade i en anmälningsvåg om icke-måttfull marknadsföring till Konsumentverket. Resumé har med hjälp av Yougovs Brandindex tagit reda på hur Bynks varumärke har utvecklats under året – och kan konstatera att det inte blivit mer populärt hos allmänheten.
Fintechsektorn växer allt snabbare och med det bolagens reklaminvesteringar. Låneappen Bynk gjorde en ordentlig satsning på marknadsföring under 2019, och lade fram till sista november 2019 281 miljoner kronor på
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.