Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

söndag13.06.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Varumärke

Riksteatern vill värva medlemmar med ny kampanj

Publicerad: 10 maj 2021, 09:30

Pandemin har inneburit att många teaterföreningar runtom i Sverige har förlorat medlemmar. Riksteatern vill vända utvecklingen med en ny kampanj signerad Abby Priest.


Den landsomfattande digitala kampanjen från Riksteatern ska få fler scenkonstintresserade att förstå möjligheterna med att vara en del av hela Sveriges scen.

I  kampanjen visas glimtar av alla de möten och upplevelser som blivit till genom Riksteatern sedan starten 1933 fram till i dag. Rollen som Riksteatern axlas av skådespelaren Cecilia Nilsson som här berättar historien om en folkrörelse som inte bara är en scen, utan hundratals runtom i Sverige. Om de drygt 230 Riksteaterföreningar som genom sitt ideella arbete möjliggör att högkvalitativ scenkonst kan spela över hela landet.

– När tillfällena att uppleva teater och dans varit begränsade under pandemin har tyvärr många av våra föreningar också förlorat medlemmar. I den nya kampanjen vill vi därför locka nya genom att inte bara visa all fantastisk scenkonst, utan också att du som medlem är med och stöttar det lokala kulturlivet där du bor, säger Maureen Hoppers, kommunikationschef på Riksteatern i en kommentar.

Den nya medlemsvärvarkampanjen är första gången Riksteatern använder sitt nya kommunikationskoncept ”Hela Sveriges scen” i stor skala. Kampanjen kommer att anpassas lokalt så att varje förening i Sverige får en egen video och material för att kunna locka medlemmar. Kampanjen kommer att gå både digitalt och i sociala medier.

Medlemsvärvarkampanjen är framtagen tillsammans med Abby Priest. Seth&Östen har bistått Riksteatern med projektledning.   

 

Arbetsgrupp

Riksteatern

Robin Olsson, chef PR & Kommunikation

Maureen Hoppers, kommunikationschef

Inger Jivebäck. chef Försäljning och Turné

Pia Stjärnvind, enhetschef Marknad & Publik

Peter Köhler, varumärkes- & marknadsansvarig

Pernilla Frantzich, chef Förening, medlem & utbildning

Marzena Baranowska, föreningsutvecklare

Johanna Carlberg, projektledare Seth&Östen


Abby Priest

Louise Persson, produktionsledare

Mimmi Andersson, grafisk designer & AD

Philip Westman, copywriter

Amanda Nordlöw, producent

 

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.