Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag30.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Varumärke

Risenta fyller 80 - gör komplett varumärkesomtag

Publicerad: 18 Augusti 2020, 13:15

Risenta byter ut alltifrån logotyp till varumärkesplattform, förpackningsdesign och produktutbud.


Ämnen i artikeln:

Risenta

Under andra världskriget rådde det ransonering på en mängd basvaror och svenska folket fick ta till uppfinningsrikedomen för att stilla sina behov. 1940 beslutade sig Risenta-grundaren Uno Grindby för att börja importera ris som småningom blev till riskakor. Sedan dess har de breddat sitt produktutbud rejält och 2015 köptes bolaget upp av den finska koncernen Paulig. 

Nu gör Risenta ett fullständigt varumärkesomtag med ny logo, varumärkesplattform, design och produkter. Målet med omtaget är att nå en bredare målgrupp och samtidigt röra sig bort från typisk ”hälsomat”.

– Risenta är ett älskat varumärke som passar Pauligs portfölj och strategi perfekt. Paulig har som företag högt ställda ambitioner inom hållbarhet och hälsa och med Risenta kan vi verkligen bidra till att dessa mål uppfylls – och göra en positiv skillnad för både människor och planet. Med hälsosamt innehåll, förbättrade förpackningar och 100% klimatkompenserade produkter siktar vi på att hålla Risenta relevant och levande i minst 80 år till, säger Christopher Westerberg, head of portfolio på Paulig.

Nedan kan du se både de nya och de gamla förpackningarna:

De tidigare förpackningarna:

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

Risenta

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.