Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Varumärke

Rodolfo utvecklar identitet åt mäklarbyrå som startade under pandemin

Publicerad: 3 september 2021, 11:55

”Visionen var att det skulle vara mer verkstad än snack, något som de tröttnat på att andra byråer sysslar med”, säger Rodolfos copywriter Jonas Axelson Fisk om arbetet med mäklarfirman Sjöman Frisks identitet.


Ämnen i artikeln:

RodolfoIdentitet

Mitt under den pågående pandemin valde fastighetsmäklarna Martin Sjöman och Erik Frisk att öppna eget. Den första mars 2021 slog kompanjonerna upp dörrarna till byrån Sjöman Frisk och har på bara sex månader anställt sex nya medarbetare och sålt över 100 lägenheter. Kommunikationsbyrån Rodolfo ligger bakom byråns identitet.

– Det har varit intressant att arbeta med mäklare som lämnat etablerade mäklarfirmor för att starta något nytt. Visionen var att det skulle vara mer verkstad än snack, något som de tröttnat på att andra byråer sysslar med. Det kändes spännande, säger Jonas Axelson Fisk, copywriter på Rodolfo. 

Byrån har varit med hela vägen från att välja namn på bolaget till att sätta skylten på dörren. 

– Vi ville ta fram en grafisk profil som speglade Martin och Eriks vision om ett modernt mäkleri med gedigen kunskap. Vi landade i en stram look med varma neutrala toner, där distinkta detaljer bidrar med en balanserad mängd karaktär. Deras engagemang och känsla för detaljer har varit värdefulla i arbetsprocessen, säger Mikaela Edri, designer på Rodolfo.

 

 

 

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

RodolfoIdentitet

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News