Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Varumärke
Publicerad: 3 september 2021, 11:55
”Visionen var att det skulle vara mer verkstad än snack, något som de tröttnat på att andra byråer sysslar med”, säger Rodolfos copywriter Jonas Axelson Fisk om arbetet med mäklarfirman Sjöman Frisks identitet.
Mitt under den pågående pandemin valde fastighetsmäklarna Martin Sjöman och Erik Frisk att öppna eget. Den första mars 2021 slog kompanjonerna upp dörrarna till byrån Sjöman Frisk och har på bara sex månader anställt sex nya medarbetare och sålt över 100 lägenheter. Kommunikationsbyrån Rodolfo ligger bakom byråns identitet.
– Det har varit intressant att arbeta med mäklare som lämnat etablerade mäklarfirmor för att starta något nytt. Visionen var att det skulle vara mer verkstad än snack, något som de tröttnat på att andra byråer sysslar med. Det kändes spännande, säger Jonas Axelson Fisk, copywriter på Rodolfo.
Byrån har varit med hela vägen från att välja namn på bolaget till att sätta skylten på dörren.
– Vi ville ta fram en grafisk profil som speglade Martin och Eriks vision om ett modernt mäkleri med gedigen kunskap. Vi landade i en stram look med varma neutrala toner, där distinkta detaljer bidrar med en balanserad mängd karaktär. Deras engagemang och känsla för detaljer har varit värdefulla i arbetsprocessen, säger Mikaela Edri, designer på Rodolfo.