Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Varumärke
Publicerad: 26 oktober 2021, 12:20
Foto: Hendrik Zeitler
Tillsammans med Ojity utvecklar museumet en ny varumärkesplattform.
Röhsska museet öppnade 1916 och är ett museum tillägnat design och konsthantverk. Tillsammans med Ojity har man nu lanserat en ny varumärkesplattform, som kommer fungera vägledande för arbetet i framtiden.
– Under de senaste åren har vi gjort ett stort utvecklingsarbete på museet, med bland annat nya basutställningar och tillfälliga utställningar som nått en stor publik. Nu befäster vi det arbetet genom att formulera vår riktning framåt för att fortsätta lyfta det som gör Röhsska museet speciellt, såväl för oss som arbetar här som för våra besökare, säger Nina Due, museichef.
– Det är väldigt roligt att ha fått förtroendet att utveckla Röhsskas varumärke, och ta oss an frågor som vad det betyder att vara ett designmuseum i dag. Hur tar det sig uttryck, och hur kan vi formulera det i ett tydligt löfte för alla potentiella besökare?, säger Viktor Ehrenberg, creative director på Ojity.
Viktor Ehrenberg, Creative director
Emelie Selberg, Strategist & Writer
Kristian Hallberg, Design Director
Sofia Alfredsson, Designer