onsdag7 juni

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Varumärke

Från vänster: Benedicte Damslora, kundansvarig projektledare, Arthur Ljunggren, videoredaktör, Helena Lindroth, web & content manager, Natali Jenner, kundtjänst, Frida Drake, kommunikatör & bildredaktör, och Andrea Hyttnäs, digital manager

Foto: Fond & Fond

Så blev Kungliga Operan Sveriges främsta marknadsavdelning

UR ARKIVET. I kamp med hajpade bolag som Polestar, Lyko och Foodora kan det tyckas märkligt att Kungliga Operan utsågs till Årets marknadsavdelning. Men med en digital öppning av den snart 250 år gamla institutionen blev Operan med tillgänglig än någonsin – till stor del tack vare just marknadsavdelningen. Här är hemligheterna bakom framgångsstrategin.

Publicerad: 12 juni 2021, 06:33

Allt såg så ljust ut. Kungliga Operan i Stockholm gick 2020 mot sin bästa vår någonsin, med en försäljning på åttio procent av säsongens föreställningar, tiotusentals biljetter. .

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Just nu 49 kr för 3 månader

Nya Resumé 2023 - magasin med dubbelt antal sidor, mer inspiration och fördjupning i nytt format
Nytt veckobrev för alla prenumeranter med ännu mer fokus på snabb omvärldsbevakning
Exklusivt analysbrev med kartläggningar, granskningar & insikter
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll på resume.se

Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.

Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 195 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 5 995 kr. Inför varje förnyelse har du möjlighet att säga upp.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

Årets marknadsavdelningKungliga OperanVarumärkeVarumärken

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev