Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Varumärke

Från vänster: Benedicte Damslora, kundansvarig projektledare, Arthur Ljunggren, videoredaktör, Helena Lindroth, web & content manager, Natali Jenner, kundtjänst, Frida Drake, kommunikatör & bildredaktör, och Andrea Hyttnäs, digital manager

Foto: Fond & Fond

Så blev Kungliga Operan Sveriges främsta marknadsavdelning

UR ARKIVET. I kamp med hajpade bolag som Polestar, Lyko och Foodora kan det tyckas märkligt att Kungliga Operan utsågs till Årets marknadsavdelning. Men med en digital öppning av den snart 250 år gamla institutionen blev Operan med tillgänglig än någonsin – till stor del tack vare just marknadsavdelningen. Här är hemligheterna bakom framgångsstrategin.

Publicerad: 12 juni 2021, 06:33

Allt såg så ljust ut. Kungliga Operan i Stockholm gick 2020 mot sin bästa vår någonsin, med en försäljning på åttio procent av säsongens föreställningar, tiotusentals biljetter. .

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

Kungliga OperanÅrets marknadsavdelning

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.