Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Varumärke

Så har ett år av kris sänkt XXL:s varumärke

Publicerad: 17 februari 2020, 13:32

XXL:s varumärke har utvecklats negativt i Yougovs Brandindex sedan februari 2019.

Foto: Wikimedia commons

Påhoppen på Greta Thunberg på Sverigechefens Facebookkonto, tidigare anställda som vittnat om dålig arbetsmiljö och avslöjandet om manipulerade försäljningssiffror. Sportkedjan XXL har ett turbulent år bakom sig – och tampas dessutom med ekonomiska problem. Resumé har tittat på hur XXL:s varumärke påverkats av kriserna.


Ämnen i artikeln:

Greta ThunbergYougovStadiumStefan LöfvenXXL

Det har stormat rejält kring den norskägda sportkedjan XXL under det senaste året. I våras riktades uppmärksamheten mot Sverigechefen Per Sigvardsson, sedan det avslöjats att grova kommentarer om bland andra

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.