Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag03.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Varumärke

Så har ett år av kris sänkt XXL:s varumärke

Publicerad: 17 Februari 2020, 13:32

XXL:s varumärke har utvecklats negativt i Yougovs Brandindex sedan februari 2019.

Foto: Wikimedia commons

Påhoppen på Greta Thunberg på Sverigechefens Facebookkonto, tidigare anställda som vittnat om dålig arbetsmiljö och avslöjandet om manipulerade försäljningssiffror. Sportkedjan XXL har ett turbulent år bakom sig – och tampas dessutom med ekonomiska problem. Resumé har tittat på hur XXL:s varumärke påverkats av kriserna.


Ämnen i artikeln:

Greta ThunbergYougovStadiumStefan LöfvenXXL

Det har stormat rejält kring den norskägda sportkedjan XXL under det senaste året. I våras riktades uppmärksamheten mot Sverigechefen Per Sigvardsson, sedan det avslöjats att grova kommentarer om bland andra

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Du har möjlighet att säga upp prenumerationen när du vill under de första 30 dagarna. Därefter övergår den till en 12 månaders prenumeration med allt vårt digitala material och magasin för 5995 kr/år (ex. moms).

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.