Varumärke
Så ska Hedvig bli ett globalt livsstilsvarumärke: ”Kommunikationen ska bryta oss fria från en kategori som folk hatar”
Publicerad: 28 september 2021, 09:49
Evelina Rönnung är en av de kreativa talanger som har lämnat reklambyråvärlden på senare år. För Resumé berättar Hedvigs kreativa chef om ✓ strategin för rekrytering, varumärke och kampanjkommunikation ✓ policyn att tacka nej till externa byråer ✓ varför försäkringsstartupen vill framstå som en större spelare än vad bolaget egentligen är.
Med innovativa kommunikationsinsatser, medieval och slagkraftiga copy som ”Go get in trouble”, ”Ride your bike like it might get stolen” eller annonsytor som lämnas tomma, driver Hedvig en tydlig utmanarposition
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Just nu 49 kr för 3 månader
Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.
Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 195 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 5 995 kr. Inför varje förnyelse har du möjlighet att säga upp.