Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Varumärke

Så ska Hedvig bli ett globalt livsstilsvarumärke: ”Kommunikationen ska bryta oss fria från en kategori som folk hatar”

Publicerad: 28 september 2021, 09:49

Evelina Rönnung är en av de kreativa talanger som har lämnat reklambyråvärlden på senare år. För Resumé berättar Hedvigs kreativa chef om ✓ strategin för rekrytering, varumärke och kampanjkommunikation ✓ policyn att tacka nej till externa byråer ✓ varför försäkringsstartupen vill framstå som en större spelare än vad bolaget egentligen är.


Ämnen i artikeln:

HedvigEvelina RönnungKreativitet

Med innovativa kommunikationsinsatser, medieval och slagkraftiga copy som ”Go get in trouble”, ”Ride your bike like it might get stolen” eller annonsytor som lämnas tomma, driver Hedvig en tydlig utmanarposition

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.