Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Varumärke

Så ska Mastercard vinna kampen om den äldre och icke-digitala målgruppen: ”Vi lägger konkurrensen åt sidan”

Publicerad: 21 oktober 2021, 13:55

I veckan har Mastercard lanserat kampanjen Betalningshjälpen 2.0, där man genom digitala utbildningar vill hjälpa äldre att känna sig trygga med digitala betalningar. Resumé har pratat med Mastercards marknadsföringschef om syftesdriven marknadsföring.


Ämnen i artikeln:

MastercardSyftesdrivetMarknadsföringVarumärkesbyggandeDigitalt

Redan 2019 började Mastercard arbeta med frågan om digitalt utanförskap, berättar Jessica Ståhlbom, marknadsföringschef för Norden och Baltikum på Mastercard. 2020 rullade man ut den första versionen av Betalningshjälpen och

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.