Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Varumärke

Så ska matkedjorna kommunicera inflationschocken: ”Är extremt”

Publicerad: 25 april 2022, 13:32

Mejeriprodukter är en av de kategorier där priserna stegrar som mest.

Foto: Anders Wiklund/TT

Dagligvarukedjorna är vanligtvis försiktiga med att kommentera prisnivåer. De senaste veckorna har dock Ica, Axfood och City gross gjort utspel i medierna. Närmar vi oss en punkt där de även borde kommunicera direkt till kunderna? ”Sker det väldigt kraftiga ökningar inom vissa kategorier behöver man nog motivera det för kunderna” säger Emma Hernell, tf. vd på HUI.


Ämnen i artikeln:

ToppnyheterLidlKommunikationsstrategi

De flesta som handlat mat de senaste månaderna har märkt att man får allt mindre för pengarna. Det kaffe som förra sommaren kostade 40 kronor paketet är i dag uppe

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.