Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Varumärke

Securitas byter logga efter på 49 år – ny mänsklig identitet ska förändra bilden av säkerhetsbranschen

Publicerad: 10 mars 2021, 10:20

Securitas nya logotyp kommer bland annat att synas på företagets bilar och vakternas uniformer.

Ljusare röd färg, ny font anpassad för det digitala landskapet och storytelling. I dag lanseras Securitas nya identitet globalt och säkerhetsjättens varumärkeschef Mauro Silva berättar att bolaget nu börjar en resa där de ska verka för förändring inom branschen.


Ämnen i artikeln:

IdentitetDesignLogotypPHDDrum

Securitas har aldrig gjort det förut. När säkerhetsbolaget under onsdagen rullar ut en ny identitet på 48 marknader med ett omfattande liveevent och en serie poster på sociala medier byter bolaget

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.