Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag30.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Varumärke

Sellpy uppdaterar varumärket med nytt koncept och logotyp

Publicerad: 7 September 2020, 09:19

Foto: Press

Sellpy uppdaterar logga och koncept som en del av ett nytt kommunikationskoncept. ”Nu känns varumärket lika framtidssäkrat som vår vision”, säger marknadschefen Gustav Wessman.


Ämnen i artikeln:

Varumärke

Drygt ett år har gått sedan H&M klev in som majoritetsägare i second hand-tjänsten Sellpy och investerade 40 miljoner kronor för en internationell expansion.  

Nu ömsar Sellpy skinn, och antar en ny varumärkesidentitet. Samtidigt har ett nytt kommunikationskoncept tagits fram, som lanseras i samband med en kampanj i Stockholm och Berlin som går både digitalt och utomhus. 

– Konceptet sammanfattas i orden ”To better use”. Det syftar, dels på det bokstavliga – att låta begagnade kläder och saker kommer till vidare användning – och dels på en större förflyttning från slit-och-släng till cirkulär konsumtion, säger Philip Arvidson, creative director, i ett pressmeddelande.

Den nya visuella identiteten tar avstamp i den tidigare varumärkesidentiteten, som i pressmeddelandet beskrivs som lättsamt. Den nya loggan är mer avskalad, samtidigt introduceras nya typsnitt och färger har justerats och kompletterats. Den digitala plattformen har designats om. 

– Nu känns varumärket lika framtidssäkrat som vår vision, och med ”To better use” kan vi lyfta den och Sellpy till nästa nivå, säger Sellpys marknadschef Gustav Wessman.

Foto: Press

Arbetsgrupp

Sellpy

Gustav Wessman, CMO

Philip Arvidson, Creative Director

Alice Westgårdh, Copywriter

Nadia Arioui, Designer

Sara Schröder, Marketing Manager

Jonatan Modin, Junior Art Director

Simon Almgren, Digital Marketer

 

Externa kreatörer

Rikard Lilja, fotograf

Anna Sundelin, stylist

Pari Damani, makeupartist

Anton Svensson, Illustratör

Julia V. Caesar

Reporter

julia.v.caesar@resume.se

Ämnen i artikeln:

Varumärke

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.