torsdag23 mars

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Varumärke

Skellefteå ska växa med 25 000 invånare – så ska stadens varumärke agera draglok

Publicerad: 20 april 2022, 09:29

Här ligger Skellefteås dörr till framtiden i form av Northvolts fabrik.

Foto: MATHIAS EIS.

Plötsligt på Sverigetoppen: [She-left-you]. Från Norrlandskommunen som stod och stampade till Europas största industrietablering på tio år. Hur hanterar Skellefteå den ompositioneringen och hur lockar man till sig 25 000 nya Skelleftebor?
✓ Hur Northvolts batterifabrik spelat huvudrollen.
✓ Från tomma bostäder till rusande villapriser.
✓ Marknadschefen som ska få staden att växa.
✓ Lokala byråerna: ”Så har stadens varumärke förflyttats”.

Ämnen i artikeln:

Varumärke

JS

Janne Sundling


Det uttalas ”Schjællæfte” eller pröva att säga ”She left you” med ett stänk av svensk accent, skrev danska Berlingske i ett stort reportage nyligen. Skellefteå är hett även utanför Sverige.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Nya Resumé 2023 - magasin med dubbelt antal sidor, mer inspiration och fördjupning i coffeetable format
Nytt veckobrev för alla prenumeranter med ännu mer fokus på snabb omvärldsbevakning
Exklusivt analysbrev med kartläggningar, granskningar & insikter
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll på resume.se

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev