Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Varumärke

Skrotade det största varumärket – så ska Foodora vinna hemkörningskriget

Publicerad: 16 december 2019, 14:28

I höst har Delivery Hero valt att avveckla två varumärken och flyttat in verksamheterna i Foodora. För Resumé berättar marknadschefen Mika Messa om strategin som fått bolaget att välja bort den största aktören Onlinepizza.


Ämnen i artikeln:

FoodoraVarumärkesstrategi

I början av året satte Delivery Hero Sverige upp strategin för framtiden där de bestämde sig för att enbart ha ett varumärke i Sverige. Under hela året har Delivery Hero

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

FoodoraVarumärkesstrategi

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News