Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag24.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Varumärke

Solpanelföretaget siktar på Europa med ny varumärkesidentitet

Publicerad: 6 April 2020, 11:39

Patriksson har tillsammans med Londonbaserade Justified Studio hjälpt Svea Solar att uppdatera utseendet.


Ämnen i artikeln:

Patriksson CommunicationDesign

Svea Solar startade med solpanelsförsäljning från en lägenhet i Solna 2014 . Idag är bolaget den marknadsledande B2C-leverantören av solenergi i Sverige och står för ungefär en promille av den totala solpanelsförsäljningen i världen. Nu blickar siktar bolaget på expansion i Europa rustade och har därför passat på att uppdatera den visuell identiteten.

Parallellt med förvärvet av solpanelsinstallatören Solarcenturys B2C-verksamhet visar Svea har bolaget genomfört ett strategiskt varumärkesarbete och tagit fram ett helt nytt visuellt uttryck som ska rimma med visionen om att skifta världens energiförbrukning till det förnybara. 

– Vi uppdaterar inte bara Svea Solars identitet utan vi ger hela energibranschen ett nytt ansikte. Vi blåser nytt liv i en föråldrad bransch med avsikt att få människor att agera och skifta till förnybart. Energifrågan sedan länge präglad av lågintresse, men det är något som Svea Solar är här för att ändra på, säger Nolan Gray, CMO och medgrundare av Svea Solar i en kommentar.  

Det nya uttrycket och strategiska arbetet har framtagits tillsammans med Londonbaserade byrån Justified Studio och svenska Patriksson. 

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.