Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Varumärke
Publicerad: 6 april 2020, 11:39
Patriksson har tillsammans med Londonbaserade Justified Studio hjälpt Svea Solar att uppdatera utseendet.
Svea Solar startade med solpanelsförsäljning från en lägenhet i Solna 2014 . Idag är bolaget den marknadsledande B2C-leverantören av solenergi i Sverige och står för ungefär en promille av den totala solpanelsförsäljningen i världen. Nu blickar siktar bolaget på expansion i Europa rustade och har därför passat på att uppdatera den visuell identiteten.
Parallellt med förvärvet av solpanelsinstallatören Solarcenturys B2C-verksamhet visar Svea har bolaget genomfört ett strategiskt varumärkesarbete och tagit fram ett helt nytt visuellt uttryck som ska rimma med visionen om att skifta världens energiförbrukning till det förnybara.
– Vi uppdaterar inte bara Svea Solars identitet utan vi ger hela energibranschen ett nytt ansikte. Vi blåser nytt liv i en föråldrad bransch med avsikt att få människor att agera och skifta till förnybart. Energifrågan sedan länge präglad av lågintresse, men det är något som Svea Solar är här för att ändra på, säger Nolan Gray, CMO och medgrundare av Svea Solar i en kommentar.
Det nya uttrycket och strategiska arbetet har framtagits tillsammans med Londonbaserade byrån Justified Studio och svenska Patriksson.