Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Varumärke

Sparklubben gjorde sko till ikoniskt varumärke

Publicerad: 19 maj 2022, 07:52

Heini byggde ett ikoniskt varumärke med kunder, media och domstolar. Men det funkade bara en gång.

Har en fryntlig skofabrikör i Österrike hittat triggern som bygger varumärken?


Ämnen i artikeln:

Nyheter

År 1984 lånade österrikaren Heinrich Staudinger 300 000 schilling från sina vänner och startade skomärket Waldviertler i regionen med samma namn. Tidigare var området navet i landets textilindustri, men under

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

Nyheter

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.