Varumärke
Sparklubben gjorde sko till ikoniskt varumärke
Publicerad: 19 maj 2022, 07:52
Heini byggde ett ikoniskt varumärke med kunder, media och domstolar. Men det funkade bara en gång.
Har en fryntlig skofabrikör i Österrike hittat triggern som bygger varumärken?
Ämnen i artikeln:
NyheterLN
Leon Nudel
År 1984 lånade österrikaren Heinrich Staudinger 300 000 schilling från sina vänner och startade skomärket Waldviertler i regionen med samma namn. Tidigare var området navet i landets textilindustri, men under
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.