Varumärke
Stand Studio utmanar kunderna med ny e-handelsplattform
Publicerad: 29 oktober 2021, 12:46
Stand Studio är ett snabbt växande varumärke i såväl Europa som USA och Asien. Nu satsar man på ytterligare globala marknader genom en e-handelsplattform, som har utvecklats tillsammans med NoA Ignite och Centra.
Den nya e-handeln ska enligt ett pressmeddelande vara utmanande gentemot konsumenten. Nellie Kamras, grundare och kreativ chef för Stand Studio, förklarar:
– Vi vill utmana användaren att kanske inte köpa den där svarta jackan, utan faktiskt våga ta steget utanför sin comfort zone och testa något nytt. Centras headlessteknik gör det möjligt för oss att, tillsammans med NoA Ignite, skapa en upplevelse med ett totalt fokus på kläderna, vårt unika uttryck och att skapa den utforskarglädje man annars bara upplever i fysiska butiker.
Under arbetet med e-handeln har man inspirerats av sociala medie-sajter som Instagram, berättar Simon Andersson, digital designer på NoA Ignite. Bland annat har man utvecklat ett eget typsnitt inspirerat av sociala medier.
– Dagens sociala medier är designade för evigt upptäckande, och det är något vi vill att användaren ska göra när de besöker sajten.
NoA Ignite är en sammanslagning av byråerna Making Waves, Hello Great Works och Oakwood och är North Alliances dedikerade e-handelsspecialist. Byrån har bland annat jobbat med kunder som Gina Tricot, Eytys och Coop.
Arbetsgrupp
Stand Studio:
Calle Liljedahl
Matilda Berggren
Nellie Kamras
Naomi Itkes
NoA Ignite:
Oliver Juan
Izabel Östgren
Martin Barri
Vincent Boiardt
Centra:
Martin Jensen