Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Varumärke

Starbucks misslyckade satsning har lett till 85 miljoner i förluster: ”Inga planer på nya etableringar i Sverige”

Publicerad: 22 september 2021, 10:08

Foto: daboost

”Starbucks i Sverige blev lite som gästen som går på knytkalas utan mat”, skrev Resumés bloggare Håkan Olofsson om kaffekedjans svenska flopp. Till Resumé säger Tore Garmo, ansvarig för konceptet i Sverige, att en rad feletableringar ligger bakom utvecklingen. Nu är det upp till de nya norska ägarna att avgöra Starbucks öde i Sverige.


Ämnen i artikeln:

StarbucksHåkan OlofssonVarumärke

I ett mycket uppmärksammat och läst blogginlägg på Resumé under tisdagen analyserade varumärkesstrategen Håkan Olofsson Starbucks misslyckade etablering i Sverige. I texten konstaterar han att den amerikanska kedjan, som

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.