torsdag1 juni

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Varumärke

Storsatsar på Black Friday trots klimatkommunikation – så tänker hållbarhetscheferna

Publicerad: 25 november 2021, 14:00

Tom Thörnblom, Lyko, Fredrik Ohlsson, Haglöfs, Sofia Bothelius, Åhléns, och Camilla Everberg, Elgiganten. Foto: ArtistGNDphotography

Hållbarhetsmålen är högt satta och frågan har en central plats i kommunikationsstrategin, men att skippa årets största rea-helg är otänkbart. Resumé har pratat med ett flertal marknads- och hållbarhetschefer om hur ekvationen går ihop.

Ämnen i artikeln:

Black FridayLykoÅhlénsElgigantenVarumärkeVarumärkenHållbarhet

Alicia Price

alicia.price@resume.se


Både skyltfönster och e-handeln har tapetserats med budskap om: ”Black Week! Upp till 25 procent PÅ ALLT!”, ”Black Friday hela veckan! Fullt med deals!”, och ”Nya Black Week deals VARJE

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Just nu 49 kr för 3 månader

Nya Resumé 2023 - magasin med dubbelt antal sidor, mer inspiration och fördjupning i nytt format
Nytt veckobrev för alla prenumeranter med ännu mer fokus på snabb omvärldsbevakning
Exklusivt analysbrev med kartläggningar, granskningar & insikter
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll på resume.se

Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.

Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 195 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 5 995 kr. Inför varje förnyelse har du möjlighet att säga upp.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev