Varumärke
Storsatsar på Black Friday trots klimatkommunikation – så tänker hållbarhetscheferna
Publicerad: 25 november 2021, 14:00
Tom Thörnblom, Lyko, Fredrik Ohlsson, Haglöfs, Sofia Bothelius, Åhléns, och Camilla Everberg, Elgiganten. Foto: ArtistGNDphotography
Hållbarhetsmålen är högt satta och frågan har en central plats i kommunikationsstrategin, men att skippa årets största rea-helg är otänkbart. Resumé har pratat med ett flertal marknads- och hållbarhetschefer om hur ekvationen går ihop.
Både skyltfönster och e-handeln har tapetserats med budskap om: ”Black Week! Upp till 25 procent PÅ ALLT!”, ”Black Friday hela veckan! Fullt med deals!”, och ”Nya Black Week deals VARJE
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Just nu 49 kr för 3 månader
Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.
Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 195 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 5 995 kr. Inför varje förnyelse har du möjlighet att säga upp.